پرسش هاي متداول

پرسش هاي متداول

ثبت و پيگيري سفارش

1– دوست دارم از سبز ارگانیک خريد کنم، اما هنوز کاملاً به خريد اينترنتي اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خريد، کالا به دست من مي‌رسد؟

پاسخ:   دارا بودن نماد اعتماد الکترونيکي به اين کسب و کار رسميت و اعتبار مي‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونيکي توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسي فروشگاه اينترنتي و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانين، اعطا مي‏‌شود و کسب و کار اينترنتي داراي نماد به صورت مداوم تحت بررسي اين سازمان قرار دارد. براي اطمينان بيشتر شما مي‏‌توانيد در صفحه اصلي وب سايت سبز ارگانیک با کليک روي نماد از جعلي نبودن آن اطمينان پيدا کنيد.

2– آيا براي خريد از سبز ارگانیک، حتما بايد در سايت عضو باشم؟

پاسخ:  بله، با اين که بدون وارد شدن به سايت مي‏‌توانيد يک کالا را به سبد خريد اضافه کنيد، اما براي انجام مراحل بعدي خريد و ثبت سفارش بايد با حساب کاربري خود وارد سايت شده و يا در هنگام خريد، عضويت خود را تکميل نماييد.

با عضويت در سبز ارگانیک مي‌توانيد:

– سريع‌تر و ساده‌تر خريد کنيد

– به سادگي سوابق خريد و فعاليت‌هاي خود را مديريت کنيد

– ليست علاقمندي‌هاي خود را بسازيد و تغييرات آنها را دنبال کنيد

– نقد، بررسي و نظرات خود را با ديگران به اشتراک گذاريد

– در جريان فروش‌هاي ويژه و قيمت روز محصولات قرار گيريد

3– آيا در تمام ساعات شبانه روز مي‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:  شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مي‌‏توانيد سفارش خود را ثبت کنيد.

4– آيا مي‌توانم براي شخص ديگري از سبز ارگانیک خريد کنم و سفارش تحويل آن شخص شود؟

پاسخ:  بله، پس از انتخاب محصولات موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خريد، ثبت سفارش در 4 مرحله تکميل خواهد شد: 1) ورود به اطلاعات کاربري، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبيني سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما مي‌توانيد با انتخاب گزينه “افزودن آدرس جديد” آدرس و مشخصات تحويل گيرنده سفارش را وارد کنيد. توجه داشته باشيد که اگر مبلغ سفارش را اينترنتي پرداخت کنيد، تحويل گيرنده سفارش هنگام دريافت کالا بايد کارت شناسايي همراه داشته باشد.

5– از وضعيت سفارشي که ثبت کرده‏‌ام، چگونه مي‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ:  سبز ارگانیک با ارسال پيامک‏، مرحله به مرحله وضعيت سفارش را به شما اعلام مي‏‌کند. همچنين براي اطلاع از وضعيت سفارش، مي‏‌توانيد وارد حساب کاربري خود شويد و با کليک روي گزينه “سفارشات من” از وضعيت آن مطلع شويد.

توجه داشته باشيد که شماره هاي 09031703076 و  +985000145  تنها شماره‌‌ هايي هستند که سبز ارگانیک از طريق آن براي کاربران و مشتريان خود پيامک (اس ام اس) ارسال مي‌کند. بنابراين ارسال هرگونه پيامک تحت عنوان سبز ارگانیک، با هر شماره ديگري تخلف و سوء استفاده از نام سبز ارگانیک است و در صورت دريافت چنين پيامکي، لطفاً جهت پيگيري قانوني آن را به Info@sabzorganic.ir.ir اطلاع دهيد. همچنين اين شماره‌ها، سامانه ارسال پيامک هستند که وضعيت پردازش سفارش يا رويدادها، خدمات و سرويس‌هاي ويژه سبز ارگانیک را به اطلاع کاربران مي‌رسانند و روشن است که امکان دريافت پيام‌هاي شما از طريق اين شماره وجود ندارد.

6– آيا مي‌‏توانم محصولاتي که موجود نيستند را سفارش بدهم؟

پاسخ:  خير، در حال حاضر تنها محصولاتي امکان سفارش گذاري دارند که در سايت سبز ارگانیک با وضعيت موجود و همراه با قيمت مشخص شده‌‏اند.

7– مي‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم يا تغيير بدهم؟

پاسخ:  تا پيش از تاييد نهايي سفارش و کليک روي آيکون اتمام خريد شما مي‌توانيد سفارش را از سبد خريد خود حذف و يا اصلاح کنيد.

پس از تاييد نهايي سفارش و اتمام خريد و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغيير سفارش نيستيد. از اين مرحله به بعد براي لغو يا تغيير آن، با واحد پيگيري سفارشات تماس بگيريد.

8– بعد از ثبت سفارش، براي اطمينان از پردازش آن بايد با سبز ارگانیک تماس بگيرم؟

پاسخ:  خير، پس از انجام مراحل خريد و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طريق سرويس پيامک يا ايميل اطلاع‏ رساني خواهد شد و در صورتي که نياز باشد کارشناسان فروش سبز ارگانیک با شما تماس خواهند گرفت.

9– مي‏‌توانم سفارشم را تلفني ثبت کنم؟

پاسخ:  خير، به منظور تسريع فرايند پردازش و ارسال سفارش و نيز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتريان محترم ‏بايد سفارش خود را اينترنتي ثبت کنند.

محصولات عرضه شده در سبز ارگانیک

چه محصولاتي در سبز ارگانیک عرضه مي شود؟

پاسخ:  سبز ارگانیک محصولات غذايي متنوع ، سالم و ارگانيک شامل :   نان ، آرد ، غلات ، حبوبات ، خشکبار و مغزيجات ، ميوه ، صيفي جات تازه ، سبزيجات خشک ، مربا ، رب گوجه فرنگي و رب انار ، روغن ها و گياهان دارويي و معطر ، انواع چاي و دمنوش ، گلاب و عرقيجات ، چيپس ميوه و انواع گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ويژه را در مجموعه اي کامل از سبد غذايي شما ، با ارائه گواهينامه هاي معتبر بهداشت ،سلامت و کيفيت از مراکز گواهي دهنده معتبر داخلي و خارجي(سازمان استاندارد ايران ، سازمان غذا و دارو ، گواهينامه ارگانيک ????? ايران و گواهينامه هاي معتبر اتحاديه اروپا ) عرضه مي نمايد.

10– براي انتخاب و خريد محصولات در سايت نياز به مشاوره دارم، راهي وجود دارد که در تصميم‏ گيري به من کمک کند؟

پاسخ:  کارشناسان بخش توليد محتواي سبز ارگانیک تمام تلاش خود را مي‏‌کنند تا اطلاعات مورد نياز براي خريد هر کالا در سايت موجود، کافي و روشن باشد. شما راه‌‏هاي مختلفي براي کسب اطلاعات تکميلي و تخصصي محصولات در سبز ارگانیک داريد.همچنين سبز ارگانیک نقدها و نظرهاي کاربران را با ديدگاه بي‏طرفانه در سايت نمايش مي‏‌دهد که مطالعه آنها مي‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.

11– محصولاتي که موجود نيستند، چه زماني در سايت براي فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ:  گاهي به دلايل مختلف مانند شرايط فصلي وضعيت برخي از محصولات در وب سايت به “ناموجود” تغيير پيدا مي‏‌کند و اعلام زمان دقيق عرضه دوباره آنها ممکن نيست، با اين حال سبز ارگانیک تلاش مي‏‌کند تا اين محصولات مجدداً در کمترين زمان در وب سايت ارائه شوند. در صورتي که قصد خريد کالايي با وضعيت “ناموجود” يا “به زودي” را داريد، مي‏‌توانيد براي اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سايت سبز ارگانیک، از سرويس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئيات محصول قرار دارد، استفاده کنيد تا به هنگام عرضه آن کالا در سايت، از طريق ايميل يا پيامک به شما اطلاع رساني شود.

12– آيا ممکن است محصولي را که سفارش مي‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:  محصولات داراي قيمت که در سايت سبز ارگانیک با وضعيت “موجود” مشخص شده، در انبار سبز ارگانیک موجود و قابل سفارش گذاري هستند. بنابراين هنگام ثبت سفارش اين محصولات نيازي به استعلام موجودي نيست و سفارش در سريع‏‌ترين زمان ممکن پردازش و تحويل خواهد شد. البته گاهي براي برخي از محصولات در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودي آن کالا به اتمام برسد. در اين موارد به سرعت اقدام به تکميل موجودي کالا مي‌شود ولي در صورت امکان پذير نبودن، عرضه آن محصولات در سايت به صورت موقت متوقف مي‌شود.

همچنين در طرح تشويقي فروش شگفت انگيز روزانه، تعدادي از محصولات با تخفيف‏‌هايي بسيار ويژه‌‏تر نسبت به فروش‏هاي ويژه عرضه مي‏‌شوند که تنها براي چند ساعت امکان سفارش‏ گذاري دارند. در مواردي که به دليل استقبال کاربران موجودي کالا زودتر از موعد مقرر به پايان برسد، وضعيت کالا به “ناموجود” تغيير مي‏‌کند و امکان سفارش گذاري وجود نخواهد داشت.

13– آيا تعداد خريد از يک کالا در سبز ارگانیک محدوديتي دارد؟

پاسخ:  به طور کلي محدوديتي براي سفارش تعدادي يک کالا در سبز ارگانیک وجود ندارد، با وجود اين با توجه به اينکه موجودي قابل فروش براي هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخي اوقات محدوديت‏‌هايي در تعداد قابل سفارش از يک کالا اعمال مي‏‌شود.

پرداخت

14– مبلغ سفارشم را چگونه مي‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ:  همگي کاربران سبز ارگانیک مي‌توانند از طريق درگاه اينترنتي و با استفاده از همه کارت‏‌هاي بانکي عضو شبکه شتاب در سايت سبز ارگانیک، هزينه سفارش را به صورت آنلاين پرداخت کنند. همچنين امکان واريز بانکي يا واريز کارت به کارت به شماره حساب‏‌هاي اعلام شده در سايت سبز ارگانیک براي همه کاربران وجود دارد.

در صورتي که آدرس تحويل سفارش، يکي از شهرهاي تحت پوشش تحويل اکسپرس سبز ارگانیک باشد، مشتريان مي‌‏توانند هزينه را هنگام تحويل سفارش، در محل به صورت نقدي يا از طريق دستگاه کارتخوان سيار يا سامانه USSD پرداخت کنند.

براي اطلاعات بيشتر مي‏توانيد به صفحه روش‌‏هاي پرداخت مراجعه کنيد.

15– با استفاده از کارت کدام بانک‌ها مي‌توان هزينه سفارش را اينترنتي پرداخت کرد؟

پاسخ:  شما مي‌توانيد با استفاده از همه کارت‏‌هاي بانکي عضو شبکه شتاب در سايت سبز ارگانیک، هزينه سفارش را به صورت آنلاين پرداخت کنيد.

هم اکنون بانک‌هاي آينده، اقتصاد نوين، پارسيان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمايه، سينا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرين، کشاورزي، مسکن، ملت، ملي، دي، انصار، قرض‌الحسنه مهر ايران، رسالت، ايران زمين، گردشگري، حکمت ايرانيان، توسعه تعاون، قوامين، بانک شهر و موسسه اعتباري توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

16– آيا پرداخت در محل، شرايط و محدوديت‏‌هايي دارد؟

پاسخ:  بله، هنگامي که تعداد و مبلغ سفارش از ميزان خاصي بالاتر باشد امکان پرداخت نقدي وجود ندارد که اين محدوديت در تماس تلفني مرکز امور مشتريان سبز ارگانیک به مشتري اعلام خواهد شد.

17– ممکن است پرداخت اينترنتي ناموفق باشد، ولي مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ:  گاهي ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در اين مواقع جاي نگراني وجود ندارد. در اين حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌هاي مياني بانک است و خود بانک مغايرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت مي‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.

18– آيا مي‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطي پرداخت کنم؟

پاسخ:  در حال حاضر چنين امکاني وجود ندارد.

19– آيا مي‌توانم براي پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ:  خير، براي جلوگيري از بروز مشکلات احتمالي سبز ارگانیک از پذيرش هر گونه چک بانکي معذور است.